2015. szeptember 28., hétfő

Az Útvesztő (film)-The Maze Runner










Előzetes (magyar felirattal):

The Maze Runner (Az útvesztő) előzetes

A történet:

Thomas egy liftben ébred, és a nevén kívül nem emlékszik semmire. Az ajtón túl különös világ várja. 60 srác, akik elzártan, szigetszerű univerzumukban élnek, és egyetlen dolgot tanulnak: a túlélés trükkjeit. Ők nem lepődnek meg az újonnan érkezőn: havonta egyszer mindig jön valaki. Világukat útvesztő veszi körül. Aki szökni próbál - és sokan vannak ilyenek - mind ottvesznek. Ezek a szabályok, melyek nem változnak és nem változtathatók. Valami mégis átalakul. Egy titokzatos üzenet hatására néhány srác azt hiszi, van remény a lázadásra. Még akkor is, ha fogalmuk sincs, ki ellen kell lázadniuk, és mekkora veszéllyel próbálnak szembenézni.
 
A könyvet még nem olvastam, ezért nem tudom, mennyire hasonlít, vagy tér el tőle, de  az biztos, hogy ezek után biztosan elolvasom. Eddig nem tudtam magam rászánni, hogy megnézzem, de most valahogy mégis eljutottam hozzá, és nagyon tetszik. Érdekes, fordulatokkal teli, és részleteiben is kidolgozott, minden apróságra figyeltek. Nem igazán találtam benne hibát. Az az igazi poszt-apokaliptikus film, ami akár 5-6-odszorra is leköti az embert. Csak ne lenne az a fránya függő vég... Mi tagadás, nem nagyon rajongok értük, mert az ember beleőrül, amíg kijön a következő rész, és megtudja, hogy mi is van. 

A karakterek:

 Nagyon helyén volt minden. Dylan O'Brien (Thomas) nagyon jó választás volt.
Amúgy jól ki voltak dolgozva, a ruha, minden a helyén volt, olyan igazi ,,elveszett fiúknak" tűntek.(igen, mint a Pán Péterben :DD )
Amúgy ez a társadalomkép, amit a fiúk létrehoztak, több könyvben is megjelenik, igaz, csak elvonatkoztatva. Itt is van a szabályokat szorosan betartó, és betartató réteg, akik bármit megtesznek ezekért, és vannak azok, akiket az sem érdekel, hogy áthágják a szabályokat, csak jussanak ki élve, és vannak, akik kicsit mindkettő felé hajlanak. A Legyek Urában láttam hasonlót, és talán az Éhezők Viadalában is, de az nem kifejezetten azonosítható ezzel a sablonnal.
Amúgy egész jól összehozták a saját kis társadalmukat, mindenkinek meg volt a szerepe.
Thomasra visszatérve:
Tényleg nagyon jól játszotta el Dylan, hogy nem tudja, hol van. Szerintem remekül azonosult a szereppel.

Egyéb:

A díszlet valami hihetetlen jó volt.
Nem határolódott el élesen, hogy melyik részt vették fel zöld háttér előtt. Nagyon gyakori, hogy simán észre lehet venni a nem túl jól kidolgozott munkát, de itt erről szó sem volt.
A ruhákat is nagyon eltalálták, és a sminkesek jó munkát végeztek, amikor valakit ,,megszúrtak".
Csak annak a kis hátitasinak nem értettem a lényegét... Oké, praktikus, de elég érdekesen mutat.

2 megjegyzés:

  1. Szia.Én kiolvastam az első 3 részt és megnéztem az első kettőt.Bármilyen kérdésed lenne nyugodtan feltehetef nekem,amire tudok szívesen válaszolok.

    Azért olyan a táska,mert tudni kell futniuk és szabadon mozogniuk, de kell valami amiben viszik magukkal a vizet, ételt,fegyvert (mondjuk az általában kézben van) és ceruzát meg lapot. (ha olvasod a könyvet majd rá jössz miről beszélek) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :) Köszönöm :) Igazából tervezem, hogy én is elolvasom.
      Csak olyan kicsinek tűnt az a táska... :D

      Törlés