2014. április 15., kedd

Cassandra Clare: Hamuváros

Ez a könyv egy igazi meglepetés volt nekem.
Igazából nem tudom, miért ezt a könyvet választottam. A könyvtár polcait nézegetve fedeztem fel, és gondoltam, egy próbát megér.
Nem volt bent az első része, ezért a másodikkal kezdtem a sorozatot ( ilyet az Alkonyatnál csináltam, ott a 4. kötetet olvastam először), DE ennek ellenére tökéletesen értettem, nem volt olyan rész, amit az első könyvre való utalások miatt nem értettem volna, vagy csak nagyon kevés.
Első olvasásra imádtam a könyvet, és már rohantam is a harmadik részért. Most a negyediket olvasom, de már napirenden van az első is (állítólag sokkal jobb, mint a film, de erről sajnos még nem tudok nyilatkozni).

A borítóról:

Szerintem nagyon szép, jól megszerkesztett. Rajzos szempontból megvizsgálva szerintem nagyon jó, hogy két kiegészítőszínt (narancssárga és kék) és azok árnyalatait alkalmazza. Olyan borító, amire öröm ránézni. :)
Amúgy a borítón Clary található.

A történetről:

Nagyon jó, egyszerűen imádtam. A nyelvezet itt is modern, fiatalos.
Hihetetlenül jól kidolgozott karakterek, érdekes jellemek jellemzőek a műben.
Izgalmas, fordulatos sztori, ami mindenkit magával ragad. 
Maga a történet 10/10 pontot érdemel.

Egyéb :

Eredeti cím: The City Of Ashes
Főbb szereplők: 

  • Clarissa "Clary" Fray/Morgenstern
  • Jonathan "Jace" Wayland/Morgenstern/Lightwood/Herondale
  • Simon Lewis
  • Alexander "Alec" Lightwood
  • Isabelle "Izzy" Lightwood
  • Valentine Morgenstern
  • Lucian "Luke" Graymark/Garroway
  • Magnus Bane
  • Jonathan "Sebastian" Christopher Morgenstern
  • Jocelyn Fairchild




Egy kis ízelítő a könyvből:

#1. "Alec Jace felé bökött a mutatóujjával. – Ha szinte kihaltak – mondta dühtől remegő hangon –, akkor NEM            HALTAK KI ELÉGGÉ.

        – Értem – bólintott Jace. – Szólok, hogy cseréljék ki a bejegyzést a démonológiai tankönyvben „szinte               kihaltról" arra, hogy „Alec szerint nem haltak ki eléggé.Ő úgy szereti, ha a szörnyek nagyon,nagyon                   kihalnak." Akkor elégedett leszel?"

#2. "– Hát pedig én nem csókolom meg a mondént – közölte Jace. – Inkább itt rohadok az örökkévalóságig. 
       – Az örökkévalóságig? – kérdezte Simon. – Az szörnyű hosszú idő ám. 
       Jace felhúzta a szemöldökét. – Tudtam – mondta. – Meg akarsz csókolni, igaz?"

#3 "– Viszont kell, hogy legyen valamid, ami minden Árnyvadásznak van. 
      – Undok és bunkó modor? – érdeklődött Simon."

Következő várható ajánló: Cassandra Clare: Üvegváros
Források: Wikipedia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése