2015. október 30., péntek

Isaac Marion: Eleven testek

A történet
,,Isaac Marion megírta a legváratlanabb romantikus történetet. Sose gondoltam, hogy ilyen szenvedélyesen érdekel majd egy zombi." – Stephenie Meyer, A Twilight-saga szerzője

R egy fiatal férfi. Éppen egzisztenciális válságban van – ő egy zombi. Keresztülverekszi magát a háborúban megsemmisült, összeomlott Amerikán, és az eszüket vesztett, éhes társai között mégis valami többre vágyik, mint vér és agyvelő. A többiekkel ellentétben ő tud beszélni – néhány felmordult szótagot ugyan, de a belső élete csupa mélység, csupa csoda és vágy. Nincsenek emlékei, nincsen személyisége, nincs pulzusa sem, de vannak álmai.
Ijesztő, vicces, és meglepően szívbemarkoló. Az Eleven testek arról szól, milyen élni, hogy milyen meghalni, és arról, hogy milyen az elmosódott határ a kettő között.

Amerikában minden nézőcsúcsot megdöntött a regényből készült film John Malkovich főszereplésével!

Szuper volt. Magával ragadott. De várjunk csak... Szerelmes zombik?!
Mostanában sok zombis dolgot nézek, illetve olvasok. The Walking Dead, Z NAtion, Z Világháború, A Woodburybe vezető út, Fear the Walking Dead... Ezek mind-mind olyan poszt-apokaliptikus,zombi apokalipszisre fókuszáló filmek, könyvek, képregények,sorozatok, amik olyan valósághűek, hogy még egy ,,Zombi túlélő kézikönyv" című könyvet is kiadtak. Nekem ebbe a világba nem illik egy zombi fiú, aki megőrizte a tudtát... Nem részletezem, mert elspoilerezném az egészet, legyen elég annyi, hogy valaki, aki embert eszik, nem valószínű, hogy meghagyja egy lány életét, csak mert szép... De ebbe tényleg nem mennék bele, hisz bármi megtörténhet, nem?
Amúgy ezektől eltekintve tetszett a történet.
Én a filmet láttam először, és bár furcsa volt, már akkor is tetszett.Egyébként nagyon sokszor a filmet látom előbb, és ez olvasásnál kicsit befolyásol abban, hogy képzelem el a dolgokat.
A történetvezetés jó volt, az író épp kellő mennyiségű rejtélyt hagyott nekünk, és a kidolgozás is pontosabb volt, mint a filmben.
SPOILER
Nagyon tetszett az a rész, amikor R fejébe száll az alkohol, nagyon jót derültem rajta, hisz sehol sem lehet részeg zombikat látni.
SPOILER VÉGE
Amúgy a történet nekem picit a Szépség és a szörnyetegre hajaz.
A karakterek
Nekem nagyon szembetűnő volt,hogy a főszereplőink neve R és Julie,mint Rómeó és Júlia...
Amúgy jól kidolgozott karakterekkel volt dolgom,imádtam az egészet,ahogy volt.
A borító
Kedvenc színem a piros... Ettől függetlenül akkor is tetszett volna,ha hupilila lett volna. Mondjuk elsőre kicsit furcsa volt, de még belefér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése